Odbor finanční
Náplň činnosti odboru
agenda účetnictví, rozpočtu a správy místních poplatků
- zpracování rozpočtu města, včetně organizačních složek a sledování jeho plnění
- kontrola a vyhodnocení rozpočtu příspěvkových organizací města a jejich metodické vedení v oblasti rozpočtování v souvislosti se zpracováním závěrečného účtu města
- účetnictví, vč.zpracování návrhů vnitřních předpisů o účetnictví
- fakturace, úhrada faktur
- vyúčtování cestovních příkazů
- odvody ekologických poplatků
- evidence pokutových bloků, jejich vyúčtování krajskému úřadu
- předpisy pokut Městské policie, řešení pokud na místě nezaplacených, včetně upomínkování a vymáhání
- zpracování podkladů z OK NOUZE, krytování a výplata sociálních dávek
- zajišťování styku s bankami
- vyřizování úvěrů pro město
- zpracování statistických výkazů v rozsahu náplně činnosti odboru
- veřejné sbírky
- agenda místních poplatků, vč. jejich správy
- výherní hrací přístroje
- povolování loterií a tombol
- zajišťování ročního auditu hospodaření města
- daňové záležitosti města jako právního subjektu
- vedení evidence a zajišťování vymáhání pohledávek města vzniklých z místních poplatků, správních poplatků a sankcí uložených ve správním řízení města vzniklých z místních poplatků, správních poplatků a sankcí uložených ve správním řízení
- spolupracuje s příslušnými odbory při vyúčtování dotací poskytnutých městu
agendy školství, kultury a kontroly
státní správa ve školství
- výkon státní správy na úseku školství pro správní obvod obce s rozšířenou působností
- zpracovává návrh rozpisu rozpočtu přímých výdajů pro školy a školská zařízení ve správním obvodu
- zpracovává a předkládá Krajskému úřadu JMK (dále jen krajský úřad) rozbor hospodaření s prostředky přímých výdajů ve správním obvodu
- připravuje podklady pro zúčtování prostředků státního rozpočtu poskytovaných krajským úřadem a předává je krajskému úřadu
- zajišťuje podklady pro sumarizaci účetní závěrky a účetních a finančních výkazů za školy ve správním obvodu a předává je krajskému úřadu
- shromažďuje a zpracovává data z dokumentace a evidencí a statistické výkazy za školy ve správním obvodu a předává je krajskému úřadu, ministerstvu, popř. jím pověřené organizaci
samospráva ve školství
- zpracovává návrhy příspěvků příspěvkovým organizacím, které jsou ve správě odboru
- shromažďuje finanční podněty a spolupracuje při zpracovávání návrhu příslušné kapitoly rozpočtu města na kalendářní rok
- zpracovává ekonomické statistiky a rozbory hospodaření příspěvkových organizací
- eviduje a sleduje naplněnost mateřských škol a základních škol
- zpracovává podklady pro vyhlášky o spádových obvodech základních škol a o zápisu dětí do základních a mateřských škol, spolupracuje při organizaci školního roku
- stanovuje prázdninový provoz mateřských škol
- propočítává neinvestiční výdaje na jednoho žáka v základní škole a předkládá návrh fakturace plateb za dojíždějící žáky s trvalým pobytem v jiných obcích, kteří plní povinnou školní docházku v základních školách zřizovaných městem Mikulov
- prování zápis, změny a výmaz v rejstříku škol a školských zařízení
- vede platovou a personální agendu ředitelů škol, školských zařízení zřizovaných městem, připravuje návrhy platů a odměn pro schválení v radě
- připravuje návrh zásad pro poskytování příplatků za vedení, osobních, zvláštních příplatků a odměn pro ředitele škol, školských zařízení zřizovaných městem
- zabezpečuje konkursní řízení na obsazení pracovního místa ředitele PO vykonávající činnost školy
- zpracovává, kontroluje a vkládá údaje do informačního systému o platech
- metodicky řídí příspěvkové organizace vykonávající činnost mateřské školy, základní školy
kontrolní činnost
- veřejnosprávní kontroly příspěvkových organizací, žadatelů a příjemců podpory z rozpočtu města Mikulova
- vnitřní kontrola
- kontrola uplatňování a dodržování vnitřních předpisů města a zákonných norem všemi odbory úřadu a zaměstnanci
- prověřování plnění úkolů z porad vedoucích, příkazů tajemníka
- kontrola oprávněnosti, hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti vynaložených prostředků (následná kontrola vybraných operací)
- kontrola vynakládání finančních prostředků v souladu se schváleným rozpočtem, rozpočtovými změnami a rozpočtovými pravidly
- kontrola řádného hospodaření s majetkem města – efektivní, účelné využívání, evidence, inventarizace
- ostatní kontrola
- tématické kontroly na základě požadavků orgánů města
- kontroly na základě stížností a podnětů
- kontroly organizací založených městem Mikulov (Tedos s.r.o., Mikulovská rozvojová s.r.o.)
- kontroly přijatých nápravných opatření
- zpracování pololetního plánu kontrolní činnosti a jeho realizace
- eviduje a ukládá protokoly z provedených veřejnoprávních kontrol
- zpracovává písemné zprávy (protokoly) z provedených kontrol, které postupuje k dalšímu projednání v orgánech města a podává návrhy na případné odstranění zjištěných nedostatků
- hodnotí účinnost vnitřního kontrolního systémupředkládá, eviduje materiály RM vztahující se k společnostem zřízeným městem Mikulov
- zpracovává roční zprávy o výsledcích finančních kontrol a předkládá je KÚ
- připravuje návrhy na změnu či doplnění interních předpisů
- vede evidenci osobních účtů zaměstnanců
- zabezpečuje vkládání dat, kontrolu - Benchmarkingová iniciativa 2005
- zaznamenává do centrálního registru podpor malého rozsahu (de minimis) schválené podpory ve lhůtě a rozsahu stanoveném obecně závazným právním předpisem
vzájemné vztahy mezi městem a organizacemi založenými městem
- předkládá, eviduje materiály RM vztahující se k společnostem založeným městem Mikulov
- metodicky řídí příspěvkové organizace zřizované městem Mikulov (základní a mateřské školy, Mikulovskou sportovní, G-centrum Mikulov p.o.)
- koordinuje činnost Městské knihovny
- zakládá účetní závěrky, výroční zprávy o hospodaření, zprávy a zápisy dozorčích rad
agenda informatiky
- navrhuje směry krátkodobého i dlouhodobého vývoje komplexního informačního systému úřadu a tyto realizuje
- řeší požadavky na hardware a software podle potřeb úřadu
- zajišťuje správu a údržbu počítačové sítě
- zajišťuje správu, údržbu a opravy výpočetní techniky
- zajišťuje správu, údržbu a opravy telekomunikační sítě
- zajišťuje správu, údržbu a opravy elektronických zabezpečovacích systémů
- zajišťuje správu a údržbu komplexního informačního systému
- zajišťuje bezpečnost a zálohování dat
- poskytuje uživatelskou podporu a metodické vedení pracovníkům úřadu v oblasti výpočetní techniky
- zajišťuje správu vnitřního informačního systému GINIS, vyhodnocování požadavků koncových uživatelů a jejich následná realizace ve spolupráci s dodavatelem
- zajišťování funkčnosti internetových stránek města, jejich aktualizaci vč. jednání se správcem
- plní funkce datového centra a vzdělávacího centra v rámci e-Governmentu
- zajišťuje technické zabezpečení vydávání výpisů z evidence v rámci projektu CZECH POINT
- zajišťuje aktualizaci údajů v Seznamu orgánů veřejné moci
- zajišťuje roli „ohlašovatele působnosti v agendách“ a zajišťuje oznámení o vykonávání působnosti v agendě (AISRP Působnostní)
- realizuje školení zaměstnanců oblasti IT
ostatní činnosti
- zajišťuje agendu sportu a práce s mládeží
- zajišťuje agendu dotací z rozpočtu města; zejména evidenci žádostí, příprava materiálů pro orgány města, příprava smluv o poskytování podpory z rozpočtu města, kontrola jejich plnění
- zabezpečuje aktualizace pravidel pro poskytování podpory z rozpočtu města Mikulova
- vydává, eviduje stravenky zaměstnancům