Odbor rozvoje a živnostenského podnikání
Ing. Zdenka Svěchotová
Vedoucí oddělení Obecní živnostenský úřad
Dveře
430
- příprava a realizace investičních akcí města (včetně zajištění podkladů pro územní rozhodnutí, stavební povolení, zadávání veřejných zakázek, kolaudace a závěrečného vyhodnocení staveb),
- zpracování podkladů k žádostem o dotace z evropských fondů a státního rozpočtu na investiční akce města, vedení jejich administrativy včetně závěrečného vyúčtování,
- péče o historické centrum města v rámci programu regenerace městské památkové rezervace,
- konzultace a metodická pomoc ostatním odborům v oblasti přípravy a realizace staveb,
- příprava podkladů pro vyhlášení stavebních záměrů města, především v oblasti investiční výstavby,
- vyjadřování se k územně plánovací dokumentaci města,
- zajišťování oprav a údržby chodníků a komunikací v majetku města,
- zajišťování údržby cyklostezek v územním obvodu města,
- zajišťování ostatních úkolů regionálního rozvoje a tvorby strategických koncepcí,
- příprava a zpracování žádostí o dotace a vedení jejich administrativy včetně závěrečného vyúčtování,
- monitoring možností využívání dotačních titulů z různých fondů, sledování vyhlašování výzev k předkládání žádostí o finanční podporu,
- rozvoj cestovního ruchu ve městě i regionu, komunikace se subjekty činnými v této oblasti včetně TIC Mikulov,
- zajišťování propagace města jako turistické destinace,
- aktualizace internetových stránek města v částech týkajících se cestovního ruchu, propagace města a informací pro podnikatele,
- zajišťování agendy administrace dotací ze státního rozpočtu na zřizování míst CzechPOINT pro obce v územním obvodu města, případně dalších dotací v rámci elektronizace veřejné správy (eGovernmentu),
Činnosti v oblasti kultury
- spolupracuje s právnickými osobami založenými městem na úseku kultury
- vytváří předpoklady pro kulturní činnost, koordinuje nabídku programů, spolupracuje při sestavování plánu kulturních akcí a sleduje jeho dodržování
- dává podklady pro vystavení objednávek jednotlivých kulturních akcí a kontroluje jejich plnění
- zajišťuje a kontroluje plnění práv a závazků vyplývajících ze smluvních vztahů s Mikulovskou rozvojovou s.r.o.
- shromažďuje finanční podněty a spolupracuje při zpracování návrhu příslušné kapitoly rozpočtu města na kalendářní rok
- zabezpečuje distribuci Zpravodaje města Mikulova
Úsek památkové péče
- vydávání závazných stanovisek k obnově památek a k úpravám ostatních objektů v památkově chráněných územích,
- výkon státního stavebního dohledu při obnově památek a ostatních objektů,
- vyjadřování se k prohlašování věci za kulturní památku,
- vedení seznamu kulturních památek v územním obvodu úřadu a spolupráce s krajským úřadem při tvorbě podrobné databáze kulturních památek Jihomoravského kraje,
- zajišťování agendy dotací z rozpočtu města poskytovaných na obnovu kulturních památek na území města,
- administrace žádostí o dotace na obnovu památek poskytovaných ze státního rozpočtu v rámci dalších programů
Oddělení obecní živnostenský úřad
- zajišťuje výkon státní správy a správních činností na úseku živnostenského podnikání
- provádí kontrolní činnost v rozsahu daném ustanoveními živnostenského zákona, zákona na ochranu spotřebitele a dalších právních předpisů souvisejících s živnostenským podnikáním
- vede živnostenský rejstřík
- zajišťuje výkon státní správy na úseku kontroly živnostenského podnikání z podnětu jiných orgánů, právnických a fyzických osob
- vyřizuje stížnosti, podněty a připomínky na úseku živnostenského podnikání
- spolupracuje při kontrolní činnosti s orgány policie, soudy, správními orgány a úřady, ČOI, celními úřady apod.
- zajišťuje výkon státní správy a správních činnosti včetně kontroly na úseku zemědělského podnikání
- vykonává cenovou kontrolu na území Města Mikulova
- vydává ověřené výstupy z obchodního a živnostenského rejstříku
- vykonává činnost centrálního registračního místa (CRM)
- zajišťuje funkci pracoviště CzechPOINT